Otázky a odpovědi

Zajíždění

Hned na začátku mne zajímalo jak správně zajíždět nový skútr? Logicky mně napadlo že nesmím vytáčet motor. Ale tam je automatická převodovka. Tak jsem zjistil tyto věci . Maxiální rychlost 50km/h , tu jsem dodržoval zhruba do ujetí 500Km pak jsem tomu trochu přidával tak kolem 60Km/h. Potom jak jsem se blížil k ujetí 1000Km a tudíž první servis jsem tomu občas dal čuchnout i k 80Km/h. Po servise by měl člověk občas jet i těch 90Km/h ale ne radši trvale . Přece se pořád ještě zajíždí. 

Servisy ?

Co se týká servisů tak je to dobré. C elkem rozsáhlá síť a ochotní jsou též. Seznam servisů najdete v sekci ODKAZY . Měl jsem problém v tom , že jsem měl jet na servis po ujetí 1000km nebo 1měsíc - podle toho co nastane dřív. No ale zkuste ujet 1000km v jednom měíci. To normálně nejde! Jste omezení rychlostí ( zajíždění ) , počasím ( déšť , atd) , časově ( práce , dovolená , nemoc ,atd) . Já jsem to prostě nestihnul do jednoho měsíce . Naštestí všude byli rozumní a čas vůbec neřešily . Hlavní bylo ujetí 1000Km.

 

Spotřeba

Co se týká spotřeby je to složité. Nemám moc zatím najeto ale spotřeba je celkem dobrá. Jezdím deně do práce celkem dost kopcovitý terén. Spotřeba je kolem 3,6L na 100Km (poslední měření přelom říjen/listopad , teploty 7C až 15C). Ovšem záleží i na počasí , váze , terénu , atd. Moje váha je cca 99Kg. Takže pokud bude jezdit někdo kdo má míň a na rovince , tak se se spotřebou může dostat i mnohem míň.

Občas sem jezdil celkem dost rovné trasy , bez kopců a tak.Bylo ještě dost teplo. Vté době jsem měl spotřebu i 2,3L - 3L na 100Km. 

Hlavně záleží na terénu a jak moc ho vytáčite. Pokud budete jezdit po rovince a v klidečku třeba kolem 60Kmh , tak budete mít nízkou spotřebu.

Zazimování

Dlouho jsem přemýšlel co ze skůtrem přes zimu? Jak ho připravit na zimní spánek a tak. Četl 
 
jsem různá fora a blogy.Takové věci jako je umití stroje , dotažení šroubků , očištění 
 
pneumatik a kontrolqa tlaku v pneumatikách ani psát snad nemusím. Někde psaly plnou nádrž , 
 
jinde zase prázdnou. Nakonec jsem se spojil z servisním technikem , kam dávám servisovat skutr. 
 
Ten mi poradil hlavně nabít baterii a vypustit benzín z karburátoru.To ztoho důvodu , protože 
 
by hrozilo ucpání něčeho důležitého , když vysichá benzín. Ještě jsem měl odpojit baterii , ale 
 
tu jsem nechal zapojenou i z důvodu , že jsem měl skutra v garáži , kde mohlo být tak kolem 
 
15C. Co se týká nádrže , tak je lepší plná.
 

Příprava na sezonu

Po zimním spánku , nastal čas 23.2.2014 sprovoznit skůtra. Samozřejmností je klasická kontrola 
 
všeho. Jako jsou světla , pneumatiky , dotažení šroubků atd. Prvně jsem změřil baterii jaké má 
 
napětí. Naměřil jsem 12,5V což by mělo stačit na nastartování. Podle technika , jsem musel 
 
počítat s delším startováním , než chytne. Důvod - vypuštěný benzín z karburátoru. Tak jsem se 
 
dal do startování . Podle technika jsem měl startovat max 5 sekund a potom 10 sekund odpočinout 
 
startér. Zhruba jsem to tak dělal. Ani to moc dlouho netrvalo a chytnul. Sice ještě párkrát 
 
chcípnul ale po pár dalších startech už se udržel . Tak jsem ho nechal nějakou dobu běžet na 
 
prázdno , než jsem se s ním projel. Už jsem sním jel několikrát do práce a vypadá to , že vše 
 
je OK. Volnoběžné otáčky jsou v pořádku po zahřátí. Zatím vyjíždím starý benzín , který bude 
 
trochu znehodnocený dlouhým stáním , ale jinak to jede OK.